Tehnica modernă de care beneficiază industria mondială de construcții a fost adoptată treptat, cu succes, și de dezvoltatorii acestui sector în România. Proiectele mici, până la cele mai mari și complexe, pot fi executate astăzi cu o viteză mai bună și cu o calitate mai mare, date fiind, nu numai pregătirea inginerilor, ci și tehnica avansată de care dispune flota de utilaje a României.
Echipa de comunicare a Titan Machinery România a ajuns în vestul țării, pe câteva dintre șantierele din județele Timiș și Arad, ale unui tânăr constructor pasionat de utilaje din localitatea Jebel, Timiș. Echipa noastră a aflat de proiectele pe care le are acest constructor și a urmărit la lucru o mare parte a utilajelor cu care compania SC AXC Mega Construct pune umărul la dezvoltarea infrastructurii din această zonă.
După conspectarea șantierelor, am stat de vorbă cu domnul inginer Alin Popa, administratorul acestei firme de construcții. Acesta ne-a împărtășit cu mândrie reușita sa în acest domeniu. Prin multă muncă și răbdare, trecând prin complicata perioadă de criză a anilor 2008-2010, tânărul constructor a reușit să mențină ridicată activitatea firmei pe care o gestionează singur, astăzi, la 35 de ani.
Banii de la nuntă i-am investit în echipamente pentru construcții
Reporter: Care este povestea acestei companii românești? Cum a luat naștere și cum ați ajuns să preluați această afacere?
Alin Popa: Totul a început în familie. Este o afacere începută de tatăl meu, iar eu, bineînțeles, am dezvoltat această pasiune pentru utilaje și construcții încă de mic. Părinții mei au avut la început câteva magazine, apoi, în anul 2004, s-au îndreptat către construcții și utilaje pentru construcții. O perioadă ambele afaceri au decurs împreună. Alături de tata și de încă doi frați am căpătat experiență și am preluat firma de familie în 2011. Pot să spun că 2011 a fost anul cu foarte multe începuturi pentru mine, pentru că atunci m-am căsătorit. Banii de la nuntă i-am investit în echipamente pentru construcții și până la urmă s-a dovenit a fi o măsură inspirată, pentru că lucrurile au evoluat bine.
Reporter: Ați moștenit această afacere de familie transmisă din tată în fiu. Ați preluat activele, tot ceea ce înseamnă desfășurare, coordonare, șamd. Ce pregătire aveați și ce ați făcut înainte de a prelua această afacere?
Alin Popa: Am făcut o pregătire în domeniul utilajelor, specializarea mecanică pentru agricultură, iar în paralel cu aceasta am făcut o facultate de management. Însă, baza a fost practica pe care am avut-o la firma condusă de tatăl meu. Am început cu un încărcător frontal, un excavator, după aceea buldoexcavatoare și tot așa. La început ne-am bazat pe închiriere, în special pentru prestări servicii. După aceea, treptat am început să mai dezvoltăm afacerea, iar acum mergem în paralel și închirieri și prestări servicii cu partenerii noștri. M-a ajutat parteneriatul cu tatăl meu, sunt mândru de colaborarea noastră. Am un frate și un cumnat alături de care lucrez, dar și parteneri de afaceri de la alte firme.
Reporter: Ce tip de lucrări efectuați și în ce zone?
Alin Popa: Efectuăm tot ceea ce înseamnă infrastructură rutieră, terasamente, plus construcții de hale pentru lanțuri mari de magazine, dar facem și demolări. Lucrăm în județele Arad și Timiș, dar am avut lucrări și în județul Caraș – Severin, chiar și în localitățile Reșita și Caransebeș. Mai departe de atât, am avut o lucrare de anvergură și la Târgu- Jiu, am făcut lucrări de canalizare. Totuși încercăm să ne concentrăm pe aria bine definită a celor două județe: Arad și Timiș. În ceea ce privește proiectele, avem o arie mai largă de abordare, am făcut proiecte și pentru folosirea energiei regenerabile. Am achiziționat un generator electric cu celule fotovoltaice pe care îl folosesc pe șantiere.
Am mizat pe utilajele pe care le aveam în flotă, ne-am concentrat să le întreținem
Reporter: Cu ce utilaje lucra tatăl dumneavoastră la început, în perioada 2004- 2011, și cum ați continuat dumneavoastră?
Alin Popa: Tatăl meu a început cu utilaje la mâna a doua (SH), respectiv un încărcător frontal și un excavator pe roți de 12 tone. După aceea am mai cumpărat un buldoexcavator mai vechi. În 2007, înainte de criză, am luat buldoexcavatoare bune cu o vechime de aproximativ 2 ani. După 2007 am început să achiziționăm utilaje ceva mai bune. Apoi, în 2009 am luat și un încărcător telescopic nou. Din 2011, am mizat pe utilajele pe care le aveam în flotă, ne-am concentrat să le întreținem, iar din 2016 am început colaborarea cu Titan Machinery România, achiziționând utilaje marca CASE Construction.
Reporter: Cum a început parteneriatul cu Titan Machinery?
Alin Popa: Colaborarea a început acum mai bine de 3 ani. Am luat prima dată un miniexcavator CASE CX 26C, după aceea am făcut și câteva proiecte europene, pentru care am obținut finanțare. Am luat un excavator pe șenile CASE CX210D, excavator pe roți CASE WX168, două buldoexcavatoare CASE 695 ST HS. Am continuat cu achiziționarea unui pachet format din buldoexcavator CASE 580ST HS și miniexcavator CASE CX18C, dedicate anumitor lucrări pe care le aveam în desfășurare, precum construirea unor rețele de apă și canalizare. Am încercat să modernizăm parcul nostru de utilaje.
Degeaba alte utilaje au prețuri foarte mari dacă nivelul acestora depășește mult calitatea intrinsecă.
Reporter: De ce ați ales CASE Construction Equipment?
Alin Popa: Am ales CASE în primul rând datorită raportului calitate – preț pe care l-am considerat foarte bun. Am încercat și alte branduri și nu mi-au plăcut cum se mișcă, poate la prețuri la fel sau mai mari, dar nu mi-au plăcut, mai ales pe segmentul de buldoexcavatoare. Una peste alta, raportul calitate-preț de la Titan Machinery a fost foarte bun. Degeaba alte utilaje au prețuri foarte mari dacă nivelul acestora depășește mult calitatea intrinsecă.
Reporter: Din punct de vedere tehnic, ce anume ați aprecia la utilajele CASE, din ceea ce ați observat în acești trei ani de zile de când lucrați cu ele? Ce aspecte tehnice puteți scoate în evidență?
Alin Popa: Specific utilajelor Case este forța de împingere și de încărcare pentru segmentul de încărcătoare. De asemenea, puterea hidraulică specifică excavatoarelor Case este foarte bună. Pe segmentul de mini excavatoare, se evidențiază rapiditatea, se mișcă foarte repede, precizia și productivitatea. Eu sunt o persoană atentă la detalii și țin la rigurozitatea cu care efectuez lucrările. Pot să spun că sunt mulțumit de utilajele CASE.
Dacă lucrurile la nivel național se schimbă, se schimbă și la nivel local.
Reporter: Ne puteți spune câteva proiecte pe care le-ați executat cu aceste utilaje în ultimii trei ani?
Alin Popa: Am construit, de exemplu, infrastructura unei hăli de supermarket, am modernizat străzi, la care am folosit buldoexcavatoarele. Avem suficiente proiecte de reabilitare de drumuri. Acum lucrăm la o nouă reabilitare de drumuri, cu acces la proprietăți folosind buldoexcavatoarele, dar și excavatoarele pentru săpături.
Reporter: Cum caracterizați dezvoltarea infrastructurii în această zonă în care aveți si dumneavoastră proiecte?
Alin Popa: Eu zic că lucrurile se mișcă spre bine, ne modernizăm. Dacă lucrurile la nivel național se schimbă, se schimbă și la nivel local. Experiențele pe care le-am avut pentru a obține fonduri europene pentru proiectele în derulare au fost relativ bune, nu mi s-au cerut absurdități. Totuși, din punct de vedere al procedurilor de lucru, este de dorit ca lucrurile să devină mai simple, mai ales în ceea ce privește birocrația, unde momentan se cere foarte multă justificare inutilă. Din punct de vedere al mediului de afaceri, în zona Timișoarei avem foarte mult de câștigat, chiar și cu aceasta criza generată de pandemie, proiectele sunt în desfășurare până în 2021. Sunt proiecte destul de multe în derulare.
Reporter: Cum vă descurcați cu forța de muncă în zonă?
Alin Popa: Avem și noi două probleme majore. Una dintre ele este calificarea forței de muncă. Unii stau bine cu teoria, dar le lipsește practica, alții stau bine la practică dar le lipsește teoria. În general le lipsește calificarea. Apoi, aici în zonă, costurile cu angajații sunt destul de mari. Avem angajați care sunt cu noi încă de la început, dar și salariile s-au triplat. Însă avem și un beneficiu, pentru ca ni s-au redus taxele la stat, ceea ce e foarte bine pentru noi. O altă problemă este migrația. Ne luptăm să formăm oameni, lucru care nu e deloc usor, apoi migrează în cel mai fericit caz la o firmă din zonă, care reușește să plătească salarii puțin mai bune, sau pleacă în diaspora.
CASE Construction Equipment este un producător vechi pe piața mondială, dar destul de nou pe piața românească
Reporter: Ce părere aveți de colaborarea cu departamentele de service, piese de schimb și GPS?
Alin Popa: Având în vedere colaborarea cu mai multe firme, pot să fac o comparație. Una peste alta este o colaborare bună spre foarte bună. CASE Construction Equipment este un producător vechi pe piața mondială, dar destul de nou pe piața românească. Cu toate acestea, cei de la Titan Machinery se mișcă destul de bine și fac progrese. Mă bucur de cobaborarea noastră și de roadele acesteia. Când apar probleme le discutăm și le rezolvăm împreună.
Reporter: Cum descrieți relația cu reprezentantul zonal Bogdan Marian (n.r. Manager de zonă Titan Machinery) ?
Alin Popa: Bogdan este responsabil nu numai de partea de vânzări, ci cu orice ai nevoie, îl suni pentru orice și răspunde oricând. Mă bucur că l-am cunoscut și că punem împreună umărul la dezvoltarea infrasctructurii din această zonă. Este o relație foarte bună, bazată pe respect reciproc, încredere și onestitate.
Reporter: Cum descrieți acest an pe care îl parcurge afacerea dumneavoastră?
Alin Popa: Anul a început bine. Nu am simțit criza generată de pandemie așa de puternic, poate doar în ceea ce privește deplasările, pentru că a trebuit să ne mișcăm foarte mult, în multe localități și județe și a fost nevoie să documentăm fiecare traseu pe care îl aveam de făcut. Am trecut cu bine peste aceste lucruri. Lucrările se desfășoară de la bine la foarte bine în acest moment. În ceea ce privește încasările, lucrurile de mișcă puțin îngreunat, dar din experientele crizei financiare din 2008-2011, în construcții criza vine cel mai greu, pentru că sunt proiecte în desfășurare, care au fost deja bugetate. Momentan nu simțim criza, dar ne așteptăm spre sfârșitul anului să o simțim, poate chiar spre începutul anului viitor. Mai ales că, de regulă, în lunile noiembrie-decembrie activitatea încetinește din cauza vremii.
La licitații, trebuie să prezentăm anii de fabricație ale utilajelor noastre, orele de funcționare și pozele cu acestea, iar pretențiile sunt foarte mari.
Reporter: Ce planuri de viitor aveți?
Alin Popa: Îmi doresc să ne dezvoltăm și asta depinde de felul în care noi vom gestiona situația, dar și de Dumnezeu. Avem deja în discuții achiziționarea unor noi utilaje, spre sfârșitul acestui an, apoi anul viitor, înainte de începerea sezonului de lucru. În următorii 3-4 ani, ne dorim să achiziționăm și mai multe, să le înlocuim pe cele vechi. Pentru că sunt cerințe destul de mari la nivelul prestărilor de servicii, unde, la licitații, trebuie să prezentăm anii de fabricație ale utilajelor noastre, orele de funcționare și pozele cu acestea, iar pretențiile sunt foarte mari. Și atunci, treptat, ne gândim să schimbăm din cele achiziționate anterior.
Reporter: Ce sfaturi aveti pentru tinerii antreprenori care doresc să înceapă o afacere în domeniul construcțiilor?
Alin Popa: În primul rând trebuie să aibă pasiune. Apoi totul ține de adaptare la mediu și la condiții. Lucrările pe care le facem se modifică frecvent, tot timpul sunt alți beneficiari, iar pentru a păstra relațiile bune cu oamenii, implică foarte multă muncă și răbdare. Desigur, îi incurajez pe toți tinerii care au posibilitate, pe cei din România, sau pe cei care sunt plecați, să se întoarcă pentru a-și face propria afacere aici, în infrastructura din România. Eu cred că se poate reuși, dacă îți dorești să înveți și să ai răbdare. Apoi, ai nevoie să acumulezi experiență, pentru că dacă nu ai experiență îți trebuie să investești foarte mulți bani din start.
Bogdan Constantin
PR & Communication Specialist
Politica de confidentialitate a datelor cu caracter personal
CUPRINS:
1. Cand se aplica?
2. Care este scopul acestei politici?
3. Ce reprezinta datele cu caracter personal?
4. In ce scop le colectam?
5. Cum le colectam?
6. Ce drepturi aveti?
7. Cui dezvaluim datele?
8. Cum asiguram securitatea datelor?
9. Care sunt perioadele de pastrare?
10. Cum tratam solicitarile minorilor?
11. Ce facem in cazul incidentelor de securitate?
12. Ce inregistrari pastram?
1. Cand se aplica?
Politica de confidentialitate se aplica datelor personale ale celor care doresc sa devina, sunt sau au fost clienti Titan Machinery Romania SRL, inclusiv datele colectate, utilizate sau dezvaluite in timp ce utilizeaza site-ul companiei noastre, disponibil la adresa www.titanmachinery.ro. Cand ne referim la "Titan Machinery”, "noi" sau “compania noastra” in aceasta declaratie, ne referim la Titan Machinery Romania SRL.
Va puteti gestiona consimtamantul asupra scopurilor in care vor fi utilizate datele cu caracter personal trimitand un e-mail la adresa office(at)titanmachinery.ro, ne puteti scrie la adresa Autostrada București-Pitesti, Km 13.2, Aleea Ștefania Nr.2, COD: 077096 Dragomirești Deal, Județul Ilfov sau accesand panoul de administrare la adresa: https://www.titanmachinery.ro/gdpr/profile.
Aceasta politica este valabila incepand cu data de 25.05.2018
2. Care este scopul?
Cand utilizati site-ul nostru ne incredintati o parte dintre datele dumneavoastra cu caracter personal. Intelegem acest lucru si il apreciem. Prin tot ceea ce facem ne straduim sa le protejam si sa va oferim un control cat mai bun asupra lor.
Politica de confidentialitate va ajuta sa intelegeti ce date personale colectam despre dumneavoastra, modul in care folosim datele dumneavoastra personale si ce optiuni aveti asupra utilizarii acestora.
Ne angajam sa pastram acuratetea, confidentialitatea si securitatea datelor dumneavoastra personale. Pentru a fi in concordanta cu modificarile legislative si/sau cu realitatile practice cu care se confrunta, ne rezervam dreptul de a ajusta oricand prezenta politica, modificarile devenind obligatorii din momentul publicarii acestora pe site.
3. Ce reprezinta datele cu caracter personal?
Dorim sa intelegeti cat mai clar ce reprezinta “datele cu caracter personal”.
Datele cu carater personal sunt informatii, despre o persoana identificata sau identificabila. Exemple de astfel de date: nume, prenume, adresa, numar de telefon, email, date legate de cartea de identitate, CNP, informatii bancare, cookie, adresa de IP a calculatorului, ID-urile dispozitivelor mobile, informatii din browserul dumneavoastra web (cum ar fi tipul browserului si limba browserului), actiunile pe care le faceti pe site-ul nostru web etc.
4. In ce scop le colectam?
Datele cu caracter personal sunt colectate pentru derularea efectiva a relatiilor comerciale, pentru a va oferi servicii cat mai bune (livrari rapide, plati electronice etc.), pentru a imbunatati permanent functionalitatile site-ului nostru sau pentru a va aduce in atentie reclame si promotii relevante pentru dumneavoastra.
Limitam datele personale pe care le colectam la ceea ce este relevant in vederea procesarii particulare a acestora. Nu procesam datele dumneavoastra personale in moduri care sunt incompatibile cu scopurile pentru care informatiile au fost colectate sau ulterior autorizate de dumneavoastra.
Date CONTRACTUALE (obligatorii) - pentru demararea procesului de angajare a unui contract si pentru derularea efectiva a relatiei comerciale.
Se pot colecta date (nume, prenume, telefon, email etc.) pentru a putea sa raspundem intrebarilor dumneavoastra legate de produsele si serviciile noastre (inclusiv prin utilizarea unei solutii dedicate de vanzari tip CRM), pentru a putea organiza procesarea si livrarea efectiva a comenzilor dumneavoastra. Aceste date sunt colectate prin formulare dedicate din site de genul: contact, solicita oferta, comanda online, solicita consultanta, contul meu etc. Aceste date sunt denumite generic “date contractuale”. Fara ele, comanda dumneavoastra nu poate fi preluata (de exemplu: nu stim cum sa va raspundem la intrebari), nu poate fi prelucrata (de exemplu nu pot fi emise documente fiscale pentru incasarea contravalorii produselor, etc) si nu poate fi livrata (prin curier sau prin alte metode acceptate). Nu veti putea beneficia de serviciile sau produsele noastre utilizand site-ul nostru, fara a furniza aceste date.
Putem dezvalui datele dumneavoastra personale fara a va oferi posibilitatea de a renunta atunci cand utilizam procesatorii terta parte (firme de curierat, procesatori de plati online etc.) pentru a efectua servicii in numele nostru si conform instructiunilor noastre.
Clientii nu pot renunta la primirea de e-mailuri legate de procesarea, derularea si livrarea comenzii (sau a altor procese asociate acestui scop).
Temeiul juridic pentru prelucrarea acestor date il reprezinta interesele noastre legitime (articolul 6 alin 1 lif (f) din regulamentul general privind protectia datelor).
Date FUNCTIONALE - pentru o experienta cat mai buna in utilizarea site-ului
Se pot colecta date directe (nume, prenume, telefon, email, etc) pentru asigurarea unei experiente mai bune in utilizarea site-ului. Datele se colecteaza prin intermediul formularelor din site de genul: alerta de pret (pentru a primit atentionare la scaderea unui pret), alerta de stoc (pentru a fi alertat cand un produs apare in stoc), cosuri abandonate (pentru a va reaminti de achizitiile nefinalizate), solicitare review etc.
Aceste date sunt denumite generic “date in scopuri functionale”.
Se pot colecta datele indirecte ce se pot utiliza in crearea unui website mai bine structurat (ex: rapoartele din Google Analytics etc.). Aceste date ne ajuta sa vedem fluxul de navigare a vizitatorilor in site, volumul de navigare precum si alte informatii utile relevante in imbunatatirea site-ului, pentru a va oferi o experienta de navigare cat mai buna.
Toate aceste functionalitati sunt gandite pentru a va oferi cele mai bune optiuni de informare si achizitie.
Daca nu sunteti de acord cu utilizarea datelor in acest scop, nu puteti beneficia de avantajele acestor functionalitati.
Temeiul legal al colectarii acestor date il reprezinta consimtamantul (art.6 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul general privind protectia datelor).
Date de MARKETING - pentru un site mai bine structurat, reclama relevanta si informare in social media
Se colecteaza date personale, cum ar fi datele directe (nume, prenume, telefon, email etc.) sau indirecte (cookie-uri, adresa de IP a calculatorului, locatia, ID-urile dispozitivelor mobile etc.).
Datele directe se colecteaza pentru inscrierile la newsletter (transmiterea de buletine informative, oferte comerciale etc.). Daca doriti sa nu mai primiti astfel de materiale puteti sa accesati link-ul "dezabonare" situat in partea de jos a e-mailurilor de marketing ale companiei noastre.
Cookie-urile sunt fisiere de date care sunt trimise de pe un site web catre un browser pentru a inregistra informatii despre utilizatori in diferite scopuri. Utilizam cookie-uri si tehnologii similare. Pentru informatii suplimentare consultati pagina de pe site-ul nostru care contine politica privind cookie-urile.
Datele pot fi utilizate si pentru afisarea unor reclame adaptate dorintelor dumneavoastra (ex: Google Remarketing, Facebook Pixel etc.). Este posibil sa va fie prezentate reclame la produsele de care ati fost interesati sau pe care le-ati vizualizat.
Site-ul nostru va permite sa va conectati cu retele media sociale, cum ar fi Facebook (facebook.com), Linkedin (linkedin.com) si Twitter (twitter.com) ("Social Media"). Conectandu-va, se pot colecta adresa IP si pagina pe care o vizitati din site-ul nostru. De asemenea se seteaza un cookie pentru a permite aplicatiilor de social media sa functioneze corect. S-ar putea sa vi se ofere o optiune de catre conturile de social media pentru a posta informatii despre activitatile dumneavoastra pe pagina personala de profil din reteaua social media, pentru a le permite accesul si altor utilizatori la acele informatii din reteaua dumneavoastra.
Aceste date le denumim generic ”date in scopuri de marketing”.
Temeiul legal al colectarii acestor date il reprezinta consimtamantul (art.6 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul general privind protectia datelor).
5. Cum le colectam si cum va gestionati consimtamantul?
Cand interactionati cu site-ul nostru, va oferim posibilitatea de a acorda si de a va retrage in orice moment consimtamantul pentru utilizarea datelor dumneavoastra.
Oferim vizitatorilor site-ului si clientilor care furnizeaza datele cu caracter personal mijloacele pentru a alege modul in care folosim aceste date. Consimtamantul privind prelucrarea datelor cu caracter personal se poate solicita la crearea de cont, la lansarea unei comezi (cu sau fara cont), la lansarea unui formular, precum si la orice alt scop care implica acordarea consimtamantului, prin accesarea unui panou de control general (cumulat sau individual, pe fiecare categorie de date sau scop invidual) sau prin alta maniera tehnica, creata cu acest scop.
Veti avea posibilitatea de a va da explicit consimtamantul asupra scopurilor in care vor fi utilizate datele cu caracter personal si de a-l gestiona ulterior, in conformitate cu reglementarile in vigoare.
6. Ce drepturi aveti?
Depunem toate eforturile pentru a va garanta drepturile pe care le aveti, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Aveti dreptul de a accesa datele dumneavoastra personale. In consecinta, daca este cazul, va oferim acces la datele personale pe care le pastram in legatura cu dumneavoastra. De asemenea, va oferim posibilitatea de a alege daca doriti sa primiti oferte si promotii de la noi, dar si sa corectati, sa modificati sau sa stergeti informatiile dumneavoastra.
Putem limita sau refuza accesul la datele cu caracter personal, in cazul in care eforturile sau cheltuielile de furnizare a accesului ar fi disproportionate fata de riscurile pentru intimitatea dumneavoastra, sau daca drepturile altor persoane, altele decat dumneavoastra, ar fi incalcate. Alte motive pentru refuzul sau limitarea accesului pot include restrictiile impuse de legislatia in vigoare sau alte aspecte similare, indreptatite.
Aveti dreptul de modificare si stergere a datelor dumneavoastra cu caracter personal, in special a datelor incomplete sau inexacte de exemplu, in cazul in care unele dintre datele personale pe care le-ati furnizat (numar de telefon, adresa e-mail, persoana imputernicita etc.) nu mai sunt actuale.
Luam masuri rezonabile pentru a ne asigura ca datele personale pe care le procesam sunt viabile pentru utilizarea dorita si exacte, complete si actuale. In acest sens, ne bazam pe dumneavoastra sa actualizati si sa corectati datele personale in masura in care este necesar pentru scopurile pentru care au fost colectate sau ulterior autorizate de dumneavoastra.
Solicitarile de accesare, modificare sau stergere a informatiilor vor fi tratate in termen de 30 de zile.
Aveti dreptul de restrictionare a prelucrarii, de a va opune prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati rectificarea, actualizarea ori stergerea datelor in conditiile legii. Acest drept poate fi exercitat oricand, in mod gratuit si fara justificare, cu exceptia acelor date pentru care prelucrarea reprezinta o obligatie legala.
Aveti dreptul de a solicita portabilitatea (exportul) datelor cu caracter personal. Putem limita sau refuza portabilitatea datelor cu caracter personal, in cazul in care eforturile sau cheltuielile de furnizare a accesului ar fi disproportionate fata de avantajele aduse in cazul respectiv.
Aveti dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale cu caracter automat.
Aveti dreptul de a inainta plangere catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.), precum si de a va adresa justitiei, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare
7. Cui dezvaluim datele dumneavoastra si unde le trasferam?
Colaboram cu firme de curierat, procesatori autorizati de plati electronice si companii din domeniul internetului: Google, Facebook etc. - toate acestea, pentru o cat mai buna experienta cu site-ul nostru.
Putem impartasi datele dumneavoastra personale furnizorilor de servicii contractati in vederea procesarii si livrarii comenzilor (cum ar fi procesatorii de plati, furnizorii de servicii de curierat etc.), in vederea imbunatatirii experientei de utilizare a magazinului online (ex: Google Analytics etc.) sau oferirii de servicii in domeniul marketingului, reclamei si publicitatii (Google, Facebook, Mailchimp etc.), precum si in alte scopuri: servicii de contabilitate, avocatura, consultanta, afiliati, parteneri de afaceri etc. Dezvaluirea datelor se face in temeiul faptului ca serviciile necesare derularii afacerilor noastre nu pot fi prestate de catre noi. Depunem toate eforturile pentru a avea un angajament de confidentialitate din partea acestora, prin care garanteaza ca aceste date sunt pastrate in siguranta si ca furnizarea acestor informatii personale se face conform legislatiei in vigoare. In cazul in care furnizorii nostri de servicii de gazduire, trimitere de newslettere sau alte servicii similare sunt transferate in afara spatiului economic european (SEE), se depun eforturi pentru a se asigura masuri de protectie adecvate.
Este posibil sa dezvaluim datele dumneavoastra personale, fie prin prescriptiile legii, proces legal, litigii si / sau solicitari din partea autoritatilor publice si guvernamentale din tara dumneavoastra de resedinta sau din afara acesteia. De asemenea, putem dezvalui informatii personale despre dumneavoastra daca stabilim ca dezvaluirea este in mod rezonabil necesara pentru a ne asigura respectarea termenilor si conditiilor noastre sau pentru a ne proteja operatiunile sau utilizatorii. Informatii relevante pot fi gasite si in anunturile referitoare la activitatile specifice de prelucrare a datelor.
De asemenea, putem transfera date personale in cazul unui audit, sau in cazul vanzarii ori transferarii totale sau partiale a afacerii sau activelor noastre (inclusiv in cazul unei fuziuni, achizitii, joint venture, reorganizare, dizolvare sau lichidare).
8. Cum asiguram securitatea datelor?
Siguranta datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Depunem toate eforturile necesare in acest sens.
Luam masuri rezonabile si adecvate pentru a proteja datele personale de pierderi, utilizari incorecte si acces neautorizat, dezvaluire, modificare si distrugere, tinand cont de natura acestora. Luam toate masurile interne pentru a identifica si a asigura securitatea informatiilor, masurile fiind verificate in mod regulat si adaptate la stadiul tehnicii. Compania noastra utilizeaza furnizori de servicii conexe cu notorietate in piata (ex: servicii de gazduire, servicii de dezvoltare software, solutii de marketing etc.) pentru indeplinirea acestui obiectiv.
9. Care este perioada de pastrare?
Pastram informatiile conform specificatiilor legale si atata timp cat dumneavoastra sunteti de acord.
Stocarea datelor cu caracter personal se face pe perioadele de timp specificate de legislatia in vigoare, in vederea mentinerii evidentelor legate de activitatile desfasurate, pentru protejarea drepturilor in justitie si exercitarea altor drepturi conform legii si contractelor incheiate, indeplinirea eventualelor cerinte de arhivare, in acord cu dispozitiile legale. Datele cu caracter personal necesare beneficierii de functionalitatile site-ului nostru si a activitatilor cu caracter promotional se stocheaza pe o perioada nedeterminata de timp, pana la stergerea contului dumneavoastra.
10. Cum tratam solicitarile minorilor?
NU prestam servicii si NU livram minorilor bunuri decat in cazurile exprese prevazute de lege.
Compania noastra NU urmareste in activitatile sale de prelucrare de date, prelucrarea datelor cu caracter personal ale minorilor, cu varsta sub 16 ani. Nu realizam activitati promotionale de marketing direct catre minori.
Orice persoana care ne furnizeaza datele personale garanteaza ca este major, respectiv are capacitate deplina de exercitiu. In cazul in care are totusi loc o procesare a datelor cu caracter personal pentru o persona care nu este majora, vom sista procesarea acestor date odata cu luarea la cunostinta a acestui fapt.
Orice prelucrare a datelor cu caracter personal ale minorilor se realizeaza in conformitate cu cerintele legale si in cazuri strict determinate. Minorii care au implinit varsta de 14 ani pot achizitiona servicii, solicita si primi comunicatii de la compania noastra numai daca au acordul reprezentantului sau tutorelui legal, conform legii.
11. Ce facem in cazul incidentelor de securitate?
Informarea dumneavoastra si a autoritatilor este primul pas. Remedierea situatiei aparute este prioritatea noastra.
In cazul in care survine o incalcare a datelor cu caracter personal vom notifica autoritatile competente pentru protectia datelor in termen de 72 de ore, in functie de gradul de risc pentru client sau pentru vizitatorul site-ului. Clientii afectati sau vizitatorii site-ului vor fi, de asemenea, notificati in legatura cu incalcarea.
Vom lua toate masurile necesare remedierii situatiilor aparute, in vederea protejarii drepturilor dumneavoastra.
12. Ce inregistrari se pastreaza?
Pastram inregistrari pentru a demonstra respectarea cerintelor prezentei politici.
Vom pastra inregistrari relevante despre:
a. scopul procesarii datelor cu caracter personal;
b. categoriile persoanelor vizate si ale datelor cu caracter personal prelucrate;
e. atunci cand este posibil, perioadele de pastrare preconizate pentru diferite categorii de date cu caracter personal;
f. o descriere generala a masurilor de securitate utilizate pentru protejarea datelor cu caracter personal;
g. exercitarea drepturilor pe care le aveti.
POLITICA PRIVIND PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
A. Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal
In calitate de operator de date cu caracter personal, conform Notificarii nr. 28379 emise de A.N.S.P.D.C.P., in conformitate cu Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificarile ulterioare („Legea nr. 677/2001”), Titan Machinery Romania SRL prelucreaza datele dumneavoastra cu caracter personal, in scopuri de marketing, vanzari, informari periodice (newsletter, sms), numai daca exista acordul dumneavoastra exprimat in scris si numai atata timp cat va mentineti acest acord.
Prin date cu caracter personal se intelege orice informatii referitoare la o persoana fizica identificata sau identificabila; o persoana identificabila este acea persoana care poate fi identificata, direct sau indirect, in mod particular prin referire la un numar de identificare ori la unul sau la mai multi factori specifici identitatii sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale.
Cea mai mare parte a site-ului www.titanmachinery.ro (“Site-ul”) poate fi vizitata fara a ne oferi datele dumneavoastra personale, cum ar fi nume, prenume, email sau numar de telefon.
In anumite situatii, Site-ul nostru poate utiliza cookie-uri si tag-uri pixel. Astfel, vizitand Site-ul nostru, vom obtine anumite informatii prin mijloace automate precum IP-ul dummneavoastra, tipul de browser pe care il folositi si activitatea generala a browser-ului. Pentru aceste informatii, Titan Machinery Romania SRL va asigura masurile de protectie si confidentialitate adecvate.
In situatia in care solicitati produse sau servicii prin intermediul Site-ului, Titan Machinery Romania SRL inregistreaza si prelucreaza numai informatiile cu caracter personal oferite in mod voluntar si fara nicio constrangere de dumneavoastra. In acest sens, prin completarea formularelor de pe Site, va rugam sa va exprimati, prin bifarea casutei (Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale mai sus solicitate, cu Termenii si Conditiile de Utilizare si cu Politica privind Protectia Datelor cu Caracter Personal) acordul expres si neechivoc pentru ca Titan Machinery Romania SRL sa prelucreze datele dumneavoastra personale referitoare la nume, prenume, telefon, e-mail, adresa (inclusiv, dar fara a se limita la colectare, inregistrare, utilizare, stocare), in scopul vanzarii de produse sau servicii. In cazul in care nu va exprimati acordul expres si neechivoc prin bifarea casutei (Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale mai sus solicitate, cu Termenii si Conditiile de Utilizare si cu Politica privind Protectia Datelor cu Caracter Personal), Titan Machinery Romania SRL nu va inregistra solicitarea pe care o efectuati. In acest caz, aveti posibilitatea de face solicitarea telefonic (la +4 0374 367600 sau la celelalte numere afisate in rubrica „Contact”) sau prin e-mail (office(at)titanmachinery.ro).
De asemenea, informatiile cu caracter personal pe care le furnizati cu prilejul solicitarii telefonice, prin e-mail direct sau in la sediul nostru (nume, prenume, telefon, e-mail, data nasterii, adresa, CNP) sunt inregistrate si prelucrate de Titan Machinery Romania SRL numai in masura in care aceste informatii au fost oferite de dumneavoastra fara nicio constrangere si cu o prealabila informare.
Titan Machinery Romania SRL nu isi asuma nicio raspundere pentru informatiile/datele/documentele inexacte, incorecte, pe care ni le furnizati. In cazul in care Titan Machinery Romania SRL are suspiciuni privind autenticitatea documentelor sau informatiilor puse la dispozitie, este indreptatita sa sesizeze autoritatile/institutiile publice cu competente de investigare, supraveghere si control.
In cazul in care, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, institutii ale statutului cu atributii in domeniul statisticii ne solicita, in scopuri statistice, furnizarea de informatii, datele dumneavoastra cu caracter personal raman in continuare securizate si in deplina confidentialite, acestea nefiind dezvaluite.
Datele dumneavoastra personale pot fi prelucrate in scopuri de marketing, informari periodice (newsletter), numai daca exista acordul dumneavoastra exprimat in scris si numai atata timp cat va mentineti acest acord.
In masura in care, in conformitate cu prevederile legale imperative in vigoare, date/informatii cu caracter personal sunt solicitate Titan Machinery Romania SRL de organe de cercetare penala, politie, organisme si institutii de control financiar, fiscal, securitate sociala, instante de judecata si orice alte institutii si/sau autoritati de supraveghere si control, Titan Machinery Romania SRL are obligatia legala de a furniza datele/informatiile solicitate, fara a va cere acordul prealabil, inclusiv in cazul in care va opuneti sau nu va exprimati punctul de vedere.
B. Drepturile privind protectia datelor cu caracter personal
In conformitate cu prevederile legale in vigoare, aveti urmatoarele drepturi:
(a) dreptul de informare/acces la date, respectiv confirmarea faptului ca datele care va privesc sunt sau nu sunt prelucrate de Titan Machinery Romania SRL, precum si la legalitatea acestei prelucrari (art. 12 si art. 13 din Legea nr. 677/2001); in egala masura, aveti dreptul sa primiti: (i) informaţii suplimentare, precum: destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor; daca furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie şi consecinţele refuzului de a le furniza; (ii) existenţa drepturilor prevazute de lege, in special a dreptului de acces, de intervenţie asupra datelor şi de opoziţie, precum şi condiţiile in care pot fi exercitate; (iii) orice alte informaţii a caror furnizare este impusa prin dispoziţia Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, ţinand seama de specificul prelucrarii.
(b) dreptul de intervenţie asupra datelor, constand in rectificarea, actualizarea, blocarea sau stergerea datelor a caror prelucrare nu este conforma reglementarilor legale, in special a datelor incomplete sau inexacte (art. 14 din Legea nr. 677/2001); cu titlu de exemplu, in cazul in care (unele dintre) datele personale pe care le-ati furnizat (numar de telefon, adresa e-mail, persoana imputernicita etc.) nu mai sunt actuale, va rugam sa ne informati in scris pentru a putea efectua modificarile corespunzatoare.
(c) dreptul de opoziţie la prelucrarea datelor personale, cu exceptia acelor date pentru care prelucrarea reprezinta o obligatie legala (art. 15 din Legea nr. 677/2001);
(d) dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale (art. 17 din Legea nr. 677/2001);
(e) dreptul de a inainta plangere catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.), precum şi de a va adresa justitiei, in conformitate cu dispoziţiile legii (art. 18 din Legea nr. 677/2001).
Va puteti exercita drepturile mentionate la lit. (a)-(d) de mai sus, printr-o cerere intocmita in scris, semnata şi inregistrata la Titan Machinery Romania SRL. In cerere, aveti posibilitatea de a mentiona daca doriti ca informaţiile sa va fie comunicate la o anumita adresa, care poate fi şi de poşta electronica sau printr-un serviciu de corespondenţa care sa asigure ca predarea se va face personal.
Titan Machinery Romania SRL este obligata sa comunice informaţiile solicitate in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei dumneavoastra opţiuni de comunicare. In cazul in care nu este posibila respectarea termenelor mai sus mentionate, veti fi informat(a) asupra motivului de amanare a raspunsului, comunicandu-va totodata procedura care se are in vedere pentru soluţionarea cererii dumneavoastra, precum si termenul estimat.
Confidentialitatea informatiilor
Informaţiile cu caracter confidenţial pot fi furnizate tertilor numai in cazul in care exista consimţamantul dumneavoastra exprimat in scris, datat si asumat prin semnatura dumneavoastra.
In mod exceptional, acordarea consimţamantului reprezentantului legal/imputernicitului acestuia nu mai este obligatorie pentru furnizarea Informaţiilor cu caracter confidential in cazul in care:
(i) legea o cere in mod expres (in cazul solicitarilor organelor de cercetare penala, politie, organisme si institutii de control financiar, fiscal, vamal, securitate sociala, instante de judecata si orice alte institutii si/sau autoritati de supraveghere si control);
Pentru a fi in concordanta cu modificarile legislative si/sau cu realitatile practice cu care se confrunta, Titan Machinery Romania SRL isi rezerva dreptul de a ajusta oricand prezenta Politica privind Protectia Datelor cu Caracter Personal, modificarile devenind obligatorii din momentul publicarii acestora pe Site.